« ✅ سرپرست حوزه علمیه خواهران استان گلستان: سلامت ظاهری و معنوی جامعه از نتایج توجه به سیره پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(علیهم السلام) استسرپرست مدیریت حوزه علمیه خواهران استان گلستان، به همراه کارکنان «خانم» این مدیریت، با «آیت الله سیدکاظم نورمفیدی» نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان دیدار کردند. »

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان گلستان: حجاب باعث صیانت تعادل روانی جامعه و ضامن سلامت و تحکیم بنیاد خانواده است

نوشته شده توسطحسینی واعظ 4ام مرداد, 1397

ه گزارش پایگاه خبری_اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان نشستی تربیتی با موضوع «نقش حجاب در حفظ نشاط عاطفی و روانی در چارچوب خانواده» را با حضور اساتید، کادر و مبلغین این مدرسه برگزار کرد.
در این مراسم، خانم سیده نفیسه حسینی واعظ با اشاره به علل رواج بی حجابی در ایران، یکی از علل بوجود آمدن استقلال فکری و عملی انسان ها را دین و مذهب دانست و افزود: دین، انسان ها را از بیهوده زیستن باز داشته، سد خلل ناپذیری در برابر نفوذ استعمار و فرهنگ غرب خواهد بود.
وی با بیان این که استعمار غرب برای دست یابی به اهداف شوم خود و براندازی مذهب اسلام به عنوان یک مکتب سازنده ضد استعماری تلاش های بسیاری کرده است، اظهار داشت: استعمار غرب برای نیل به مقصود خود، به جداسازی مردم مسلمان از محتوای ناب اسلام با مذهب سازی های گوناگون و نیز جایگزین نمودن فرهنگ منحط غرب به جای فرهنگ اسلام پرداخت.
سرپرست حوزه علمیه خواهران استان گلستان ابراز کرد: استعمارگران برای رواج فرهنگ غرب در آسیا سه عنصر فرومایه را مامور نمودند تا به اسلام زدایی بپردازند که از جمله آنان رضاخان بود؛ وی با حمایت انگلیس در ایران بر سر کار آمد و علاوه بر جنایات بسیار زیاد در ایران، در هفدهم دی ماه سال 1314 شمسی، کشف حجاب اجباری را اعلام نمود.
حسینی واعظ در ادامه با استناد به آیه 59 سوره احزاب خاطرنشان کرد: با توجه به آیه مذکور، فلسفه حجاب محفوظ ماندن زنان از تهاجمات و تهدیدهای فرارویِ آنان است؛ لذا با حفظ حجاب زمینه بی حرمتی زنان از بین خواهد رفت.
وی ضمن بیان آثار بسیار زیاد رعایت حجاب در جامعه، آثار بی حجابی را برشمرد که رونق گرفتن چشم چرانی و هوس بازی، توسعه فساد و فحشا، سوء قصد و تجاوز به عنف، پیدایش امراض روانی و مقاربتی، خودکشی و فرار از خانه، بالا رفتن آمار طلاق و تضعیف روابط خانوادگی و غیره از آن جمله است.
مدیر نظارت و ساماندهی گلستان با استناد به آیاتی از قرآن در خصوص مسئله عفاف و حجاب و شیوه صحیح امر به معروف و نهی از منکر، گفت: اهمیت حجاب و پوشش در اسلام به این دلیل است که نظام خانواده از گسستگی حفظ شده و اعضای آن از خطرات و آسیب های روانی مصون بمانند، تمام استعدادها و قدرت تاثیر فوق العاده ای که یک زن می تواند در رشد و تعالی جامعه انسان داشته باشد، در سایه خانه و خانواده شکوفا می شود.
حسینی واعظ با بیان این که حجاب باعث صیانت تعادل روانی جامعه و ضامن سلامت و تحکیم بنیاد خانواده است، اذعان داشت: رسیدن به قله رفیع انسانیت و دست یافتن به اهداف والای انسانی در گرو مجهز بودن به لوازمی است که از جمله آن حجاب است، حجاب به عنوان یک وسیله دفاعی مفهوم واقعی خود را یافته و به مثابه یک پدیده موثر در تامین سلامت خانواده جلوه گر می شود.


فرم در حال بارگذاری ...