« اصلاح فرهنگ‌های نادرست جامعه؛ از نقش آفرینی های زنان عالمه ‌و باتقواستمدیر حوزه های علمیه خواهران استان گلستان: حجاب باعث صیانت تعادل روانی جامعه و ضامن سلامت و تحکیم بنیاد خانواده است »

✅ سرپرست حوزه علمیه خواهران استان گلستان: سلامت ظاهری و معنوی جامعه از نتایج توجه به سیره پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(علیهم السلام) است

نوشته شده توسطحسینی واعظ 4ام مرداد, 1397

«خانم سیده نفیسه حسینی واعظ» گفت: توجه به سیره انسان ساز پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(علیهم السلام) سلامت ظاهری و معنوی جامعه را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، «خانم سیده نفیسه حسینی واعظ» ضمن تبریک ایام پربرکت دهه کرامت و توجه به سیره اجتماعی امام رضا(ع)، به بیان شاخصه های رفتار صحیح اجتماعی از دیدگاه اسلام پرداخت و گفت: یکی از مهم ترین آن شاخصه ها، توجه به سیره انسان ساز پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(علیهم السلام) است که پیروی از آن بزرگواران، سلامت ظاهری و معنوی جامعه را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان این که اسلام، آموزه های فردی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی را به همگان ارائه می دهد، خاطرنشان کرد: بسیاری از مبانی دین اسلام، ضمن تأکید بر حضور مؤثر در جامعه، رویکرد و راه کارهای خاصی را برای رفتارهای مطلوب اجتماعی دارد.

سرپرست حوزه علمیه خواهران استان گلستان در ادامه ضمن بیان معانی مختلف (کرامت) و اینکه کرامت به معنای بزرگواری است، به روایتی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت فرمودند؛ «در حقیقت، کسی کرم و بخشندگی دارد که هوای نفس خود را مهار کند و به نفسش بخل بورزد».

حسینی واعظ با بیان این مطلب که حضرات معصومین(علیهم السلام) به عنوان امامان کریم، نخستین کرامت کنندگان اند، به چرایی تقارن دهه کرامت با ایام ولادت امام رضا(ع) پرداخت و گفت: همه ائمه اهل بیت(علیهم السلام) تجلی گاه اسماء الهی هستند.

وی پیرامون رضایتمندی الهی ائمه معصومین(علیهم السلام) ابراز داشت: صفت «رضا» تنها به امام هشتم(ع) اختصاص ندارد بلکه همه ائمه(علیهم السلام) به رضای الهی راضی هستند اما تجلی خاص این رضایت در زندگانی آن حضرت(ع) می باشد.

مدیر نظارت و ساماندهی حوزه علمیه خواهران استان گلستان ضمن اشاره به سیره فردی-اجتماعی امام رضا(ع) اظهار کرد: منشأ کمال الهی حضرت(ع)، ارتباط با خداوند و دست یابی به فضیلت های انسانی بوده است، همچنین ایشان بر این باور بودند که انسان ها، بندگان خدا هستند و ملاک برتری افراد بر یکدیگر؛ نه رنگ، نژاد، سرمایه و جایگاه اجتماعی بلکه ارتباط با خداوند است.

حسینی واعظ در راستای کرامت انسانی افراد اذعان کرد: اقتضای کرامت انسانی این است که امتیاز قائل شدن برای مردم نباید بر اساس موقعیت اجتماعی شان باشد. از این رو، هیچ گاه امام رضا(ع) به غلامان و بردگان خود به نیکی سخن می گفت و همه غلامان و خادمان را بر سر یک سفره می نشانید.

وی با بیان این که مطابق سیره امام رضا(ع) و سایر ائمه معصومین(علیهم السلام)؛ انسان ها از نظر حقوق جامعه و رعایت شرف انسانی، نسبت به هم برتری ندارند، ادامه داد: امام رضا(ع) نسبت به پیروان ادیان و فِرَق مختلف کرامت انسانی را رعایت کرده و با آنان رفتاری مبتنی بر انصاف، انسانیت و مهرورزی داشتند.

این استاد حوزه ایمان، موضع گیری در شرایط مشابه و مودت اهل بیت(علیهم السلام) را به عنوان نتایج تبعیت و الگو برداری از سیره اهل بیت علیهم السلام برشمرد.

@golestan_hozeh


فرم در حال بارگذاری ...