« شهادت فاطمه برفاطمیون تسلیت بادفاطمه س درکلام اهل سنت »

علی بعد ازفاطمه

نوشته شده توسطحسینی واعظ 4ام اردیبهشت, 1391

اميرالمومنين عليه السلام كه تنها مدافع و يار و غمخوارش فاطمه عليهاالسلام بود بعد دفن او تا آخر عمر به سوگ نشست و درددلهايش را به چاه گفت، و زندگى بعد از او را استخوان در گلو و خار در چشم تعبير كرد.

اميرالمومنين عليه السلام بعد از فاطمه عليهاالسلام است كه مى فرمايد:

جانم با آه سوزانش محبوس شده، و اى كاش با آه سوزانش خارج شود. بعد از تو خيرى در زندگانى نيست، و من از اين گريه مى كنم كه عمرم طولانى شود.

فراق تو نزد من بالاترين چيزها است، و فقدان تو اى فاطمه از هر داغى سوزناكتر است. از روى حسرت خوهم گريست و نوحه سرايى خواهم كرد درباره دوستى كه بهترين راهها را پيمود. اى چشم اشك بريز و مرا كمك كن كه حزن من دائم است و براى دوستم اشك مى ريزم.

دوستى كه هيچ دوستى مثل او نيست و در قلب من براى غير او نصيبى نيست. حبيبى كه از پيش چشمانم واز جسم من دور شده ولى از قلب من دور شدنى نيست.

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA yles DefLockedState="false” DefUnhideWhenUsed="true” DefSemiHidden="true” DefQFormat="false” DefPriority="99″ LatentStyleCount="267″> ideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="heading 1″ /> ayout v:ext="edit">

نظر از: فرهنگی [عضو] 

بالاترين مرتبه کمال انسانيت ، مقام عصمت است که رضا و غضب انسان در همه امور، بر مدار رضا و غضب خدا باشد . اگر عصمت کبري به آن است که انسان کامل به جائي برسد که در همه امور ، به رضاي خدا راضي شود و به غضب خدا ، غضب کند ؛ فاطمه زهرا کسي است که خداوند متعال به رضاي او راضي مي شود و به غضب او ، غضب مي کند و اين مقامي است که منشأ حيرت انسانهاي کامل است . .

1391/02/05 @ 10:01
نظر از: عمادی [عضو] 

شهادت بی بی دو عالم بر شما تسلیت باد

1391/02/04 @ 23:09


فرم در حال بارگذاری ...