« به بهانه شهادت ام ابیهاوسیله ارتباط »

فاطمه بعدازاین عالم

نوشته شده توسطحسینی واعظ 2ام اردیبهشت, 1391

فاطمه عليهاالسلام روز قيامت سوار ناقه اى از ناقه هاى بهشت مى شود كه قبه اى از نور بر روى آن نهاده شده و تاجى مرصع از در و ياقوت كه مانند ستارگان مى درخشد، بر سر گذاشته با هفتاد هزار از طرف راست و هفتاد هزار از طرف چپ و جبرئيل مهار ناقه را گرفته است. با اين جلالت وارد محشر مى شود، و جبرئيل با صداى بلند ندا مى دهد: «غضوا ابصاركم حتى تجوز فاطمه بنت محمد»يعنى: «چشمها را ببنديد تا فاطمه دختر محمد عبور كند». همه چشمها را مى بندند و سرها را پايين مى اندازند.

فاطمه عليهاالسلام مى آيد و مقابل عرش خدا توقف مى كند و دادخواهى مى كند و خدا مى فرمايد: «هر كس را مى خواهى شفاعت كن كه شفاعتت قبول است». فاطمه عليهاالسلام رسول الله صلى الله عليه و آله را در محشر ملاقات مى كند، و نيز فرزندانش مى آيند و امام حسين عليه السلام با بدن بى سر خدمت فاطمه عليهاالسلام مى رسد.

حضرت قاتلان حسين عليه السلام را از ميان جمعيت جدا مى كند و به آتش امر مى كند تا در جهنم به انواع عذاب آنان را معذب مى كنند.

آنگاه ذريه ى فاطمه عليهاالسلام و شيعيان و دوستانش مى آيند، در حالى كه اطراف آنان را فرشتگان احاطه كرده اند. آن حضرت جلو مى افتد و آنان پشت سر فاطمه عليهاالسام راه مى افتند تا داخل بهشت مى شوند.

بعد از حساب و شفاعت روز قيامت، اول كسى كه داخل بهشت مى شود فاطمه عليهاالسلام است. سيده نساء اهل الجنه است. خداوند در بهشت مقام مخصوصى براى فاطمه و على عليهم السلام به نام «جنت عدن» آفريده است و تا در آن روز مادر گلها غنچه هاى به ثمر رسيده ى خود را در بهشت در خانه ى خود و آغوش خود جاى دهد.

 

 


فرم در حال بارگذاری ...