« تبریک عید سعید غدیرای دنیا چه می شد اگر!........ »

کارلايل" فيلسوف انگليسي، هر گاه به نام علي (ع) مي رسيد بزرگي علي چنان او را به وجد مي آورد و نيروي عظمت آن حضرت چنان تحريکش مي کرد که از بحث علمي بيرون مي شد و بي اختيار شروع به مديحه سرايي او مي کرد...

نوشته شده توسطحسینی واعظ 2ام اردیبهشت, 1395

کارلايل” فيلسوف انگليسي، هر گاه به نام علي (ع) مي رسيد بزرگي علي چنان او را به وجد مي آورد و نيروي عظمت آن حضرت چنان تحريکش مي کرد که از بحث علمي بيرون مي شد و بي اختيار شروع به مديحه سرايي او مي کرد، او درباره علي چنين مي گويد: ” ما نمي توانيم علي را دوست نداشته باشيم و به وي عشق نورزيم زيرا هر چه خوبي هست که ما آن را دوست داريم همه در علي جمع است. او جوانمرد شريف و بزرگواري بود که دلش سرشار از مهر و عطوفت و دليري بود، از بشر شجاع تر، اما شجاعتش آميخته با مهر و عطوفت و لطف و احسان بود. پيش از رحلت خود درباره قاتلش از او نظر خواستند، فرمود: اگر زنده ماندم خود مي دانم چه کنم و اگر درگذشتم اختيار با شماست، اگر مي خواهيد او را قصاص کنيد يک ضربت بيشتر به او نزنيد و اگر عفو کنيد به تقوا نزديک تر است.”

نظر از: مدیریت استان گلستان [عضو] 

عفاف و حجاب، نه ويژه زنان است، نه خصيصه مردان، بلكه هر دو گروه بايد كمال خود را در عَفاف و جمال خويش را در حجاب جست‏ وجو كنند، چنان‏كه آثار عَفاف و لوازم حجاب، مخصوص حِرفه معيّن نيست، بلكه بايد بركات آن را در تمام شئون فردي و جمعي، مانند هنر، فيلم و تجسيم مشاهده كرد.

منبع : آیت الله جوادی آملی-سروش هدایت- جلد -۴ صفحه 2۴۶

1395/04/24 @ 11:36
نظر از: مدیریت استان گلستان [عضو] 

جوانی یعنی جدیت در تصمیم، وجدان در عمل، اراده نیت های خالص و یاد همیشگی خدا
ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان تبریک وتهنیت باد.

1395/02/29 @ 14:39
نظر از: قربانی نژاد [عضو] 

ماه پربركت رجب فضايل فراواني دارد؛ شما كه اعتكاف داشتيد و ايامي را با روزه گذرانديد روزه بيست و هفتم ماه پربركت رجب را هم فراموش نكنيد كه معادل با روزه ايام سال است [و] آن دعاي شب بيست و هفتم و روز بيست و هفتم را حتماً بخوانيد ببينيد كه در آن دعا، انسان خدا را سوگند مي‌دهد و عرض مي‌كند: «اللهم إنّي اسئلك بالتجلّي الأعظم في هذه الليلة»؛ سراسر عالم تجلي حق است: «الحمد لله المُتَجَلّي لِخَلقِهِ بِخَلقه» اما هيچ تجلّي به اندازه تجلّي بعثت خاتم انبيا كه اولين و آخرين انسانها در پيشگاه او خاضع و خاشع‌اند نيست، لذا در دعاي شريف بيست و هفتم رجب آمده است كه تو را به تجلي اعظمي كه در اين شب اتفاق افتاده است مورد سؤال قرار مي‌دهم و ازتو چيزی مي‌طلبم.
بعضي از بزرگان احتمال دادند كه شب قدر از همان بيست و هفتم شروع مي‌شود [يعني] بيست و هفتم ماه رجب است و نيمه ماه شعبان است و نوزدهم و بيست و يكم و بيست و سوم ماه مبارك رمضان؛ مي‌گويند اين پنج شب از اطراف علم اجمالي است كه احتياط اين است كه انسان اين پنج شب را دريابد تا توفيق ادراك ليله قدر را پيدا كند.
(آیت الله جوادی آملی)

1395/02/15 @ 23:02
نظر از: مدیریت استان گلستان [عضو] 

سلام علیکم! ضمن تشکر از حضور فعال شما وبلاگ نویس محترم، در پناه ایزد منان و ظلّ توجهات حضرت ولی عصر(عج) مؤید و منصور باشید.

1395/02/08 @ 15:39


فرم در حال بارگذاری ...