« بازبینی مفاهیم دینی✅ سرپرست حوزه علمیه خواهران استان گلستان: سلامت ظاهری و معنوی جامعه از نتایج توجه به سیره پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(علیهم السلام) است »

اصلاح فرهنگ‌های نادرست جامعه؛ از نقش آفرینی های زنان عالمه ‌و باتقواست

نوشته شده توسطحسینی واعظ 13ام مهر, 1397

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه خواهران استان گلستان، «خانم سیده نفیسه حسینی واعظ» در مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) شهرستان کلاله گفت: واقعه کربلا یکی از عظیم‌ترین، بحرانی‌ترین و سخت ترین وقایعی بوده که در تاریخ اتفاق افتاد اما با وجود مصائب فراوان، ادامه روند نهضت کربلا به مدیری توانمند نیاز دارد تا به بهترین نحو؛ واقعیت‌های موجود، مسائل واقع شده بر دین اسلام و انحرافاتی که توسط حکام بر جامعه اسلامی اعمال شده بود را انجام دهد.
وی به نقش مدیریتی حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا اشاره کرد و پیرامون مدیریت موفق بحران حضرت در کربلا اظهار کرد: اطاعت محض ایشان از مقام ولایی امام حسین(ع) و امام سجاد(ع) و استقامت، پایندی و اصرار در دستیابی به اهداف والای ترسیم شده برای نهضت کربلا از جمله آن موفقیت هاست.
حسینی واعظ توضیح داد: حضرت همه وقایع پیش آمده را فرصتی برای احیای سنت جدّشان پیامبر اکرم(ص) ‌دانسته و ذره‌ای از اهداف خویش عقب نشینی نکردند بلکه با وجود شدیدترین ضربات روحی و جسمی اما در کمال آرامش با وقایع برخورد نمودند تا آنجا که در برابر یزید در شام می‌فرمایند: «و ما رأیت الا جمیلا».
وی اجرای دقیق تمام فرامین و دستورات امام حسین و امام سجاد(علیهم السلام) وشجاعت در اظهار عقیده را از دیگر موفقیت های مدیریت بحران حضرت برشمرد.
مدیر نظارت و ساماندهی حوزه علمیه خواهران استان گلستان در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن بیان اهمیت علم آموزی وتاکید بر آن، جهالت را نتیجه عدم حرکت در این مسیر دانست و گفت: هدف بعثت پیامبران نیز نجات انسان ها از جهالت است؛ تردیدی نیست که همه انسان ها اعم از زن مرد، باید در کسب علم و دانش کوشش نمایند زیرا پیامبران، معلمان بشریت اند و نجات بشر در گرو علم است.
حسینی واعظ ضمن استناد به آیات و روایاتی از معصومین(علیهم السلام) به هجرت برای فراگیری دانش اشاره کرد و اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی، در شهرهای مختلف کشور فرصت تحصیل بانوان در مراکز علمی مهیا شده است.
وی ضمن گزارشی از وضعیت حوزه های علمیه خواهران، تأسیس حوزه علمیه خواهران در کشور را بر اساس نیازهای فرهنگی جامعه اسلامی معرفی کرد و وجود هزاران دانش آموخته در کشور را خروجی این مدارس دانست و ابراز کرد: تعداد کثیری از این افراد در مراکز آموزشی کشور و سایر نهادها مشغول خدمت گذاری هستند.
این استاد حوزه در اهمیت نقش بانوان در جامعه تشریح کرد: بانوان تاثیر بسزایی در تربیت جامعه دارند و علمای بزرگی همچون شهید مطهری و بهشتی(ره) در دامان زنان مؤمن و صالح تربیت یافته‌اند، زنان عالمه ‌و باتقوا می‌توانند برای اصلاح فرهنگ‌های نادرست جامعه نقش‌آفرینی نمایند.
حسینی واعظ حوزه های علمیه شیعی را میراث‌داران جاوید معارف الهی و پاسداران کیان دین اسلامی‌ خواند و اذعان کرد: در عصر کنونی، یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، هویت دادن به زنان برای ایفای نقش در جامعه است که در این راستا وظایف حوزه‌های علمیه خواهران مانند دیگر نهادهای انقلاب اسلامی بسیار مهم و راهبردی است.
وی به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون اهمیت حوزه های علمیه اشاره کرد و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بانوان ایرانی و حتی کشورهای شیعی با حضور در حوزه‌های علمیه خواهران که به برکت تلاش‌های امام خمینی(ره)‌ شکل گرفته است، در آستانه ایجاد یک دگرگونی فکری و اندیشه‌ای بزرگ هستند که این مسأله باید از سوی مسئولان و طلاب مدارس علمیه خواهران مورد توجه بیشتری قرار گیرد.


فرم در حال بارگذاری ...